Dla starszych osób

Z wiekiem, po przekroczeniu pięćdziesiątego czy sześćdziesiątego roku życia, może się okazać potrzebne uzupeł­nienie któregoś z tych zestawów składnikami odżywczymi chroniącymi pamięć, wzrok, wątrobę oraz cały przewód pokarmowy, zabezpieczającymi przy tym przed nowotworami, cukrzycą, wy­lewami, chorobami serca. Wiąże się to z przyjmowaniem dodat­kowego selenu, miłorzębu japońskiego, silymarinu, glutaminy, melatoniny, karnityny, wreszcie wyciągu z czarnych jagód. Przy­znać trzeba, że taki program oznacza konieczność przyjmowania wielu pigułek i wiąże się ze znacznymi wydatkami. Policz jednak, ile wydajesz na papierosy, kawę, colę, hot-dogi czy ciastka! Poni­żej zestaw suplementów dla starszych osób:

SUPLEMENT                                              (godz.) 6.00-12.00          12.00-24.00

Zestaw podstawowy                                                 3                                  3

Ekstrakt z czarnych borówek (jagód; 100 mg)         1                                  1

Mieszanka bioflawonoidowa (1000 mg)                    1                                  1

Koenzym Q10 (200 mg)                                            0                                  1

Ekstrakt z miłorzębu japońskiego (60 mg)                1                                  1

GLA (w oleju z ogórecznika; 240 mg)                       1                                   0

L-karnityna (500 mg)                                                  1                                  1

L-glutamina (500 mg)                                                 2                                  2

Asparaginian magnezowy (200 mg)                          1                                   1

Melatonina (3 mg)                                                       0                                  1 lub 2

Naturalne karotenoidy (25 000j.m.)                             1                                  1

Mieszanka proantocyjanidynowa (50 mg)                   1                                  1

Kwercetyna (400 mg)                                                 1                                   1

Selen (200 mcg)                                                         0                                   1

Żeń-szeń (200 mg)                                                     1                                   1

Silymarin (150 mg)                                                     1                                   1

Witamina C (1000 mg)                                                4                                  4

Naturalna witamina E (400j.m.)                                  1                                   1

Jeżeli cierpisz na jakieś dolegliwości zdrowotne, ważne, by naj­pierw zostały właściwie zdiagnozowane. Jeśli są to chroniczne schorzenia degeneratywne, a twój lekarz powiada: „A czego pa­ni/pan się spodziewa w tym wieku?” – czas pomyśleć o suplemen­tach leczniczych (a przy okazji poszukać lepszego lekarza).

Samodzielne próby wpłynięcia na poprawę własnego zdrowia nie mogą zastąpić prawidłowej diagnozy oraz leczenia schorzeń, które już wystąpiły. Możesz jednakże aktywnie wspomóc efek­tywność kuracji. Przyjmując odpowiednie suplementy, ograniczysz też zapewne skutki uboczne leków farmakologicznych lub szybciej wrócisz do formy po operacji czy innym leczeniu.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.