Podchodźmy z rezerwą do sloganów reklamowych

Konkurencja między producentami sprawia, że hasła czy sloga­ny najczęściej cechują się przesadą, choć, co zrozumiałe, nie mo­gą stać w sprzeczności z prawdą. Niektóre firmy zapewniają że produkowana przez nie „witamina X” jest najlepsza, bo wytwa­rzana jest „wyłącznie z naturalnych składników”, z dodatkiem nietypowych a cennych substancji itp. Większość składników odżywczych, które zaliczyliśmy do grupy dodatkowych, występu­je wszak w preparatach multimineralno-witaminowych w mini­malnych ilościach, a ich śladowe dawki nie mają mocy leczniczej. Jeżeli twój organizm dobrze na nie reaguje, nabądź je w postaci oddzielnych suplementów.

Pewne firmy zapewniają że ich produkt stanowi efekt wielu te­stów czy badań laboratoryjnych (co ma uzasadniać jego wyższą cenę), tymczasem po wnikliwszej analizie okazuje się, iż owe ba­dania prowadzone były na komponentach (np. kwasie foliowym czy beta-karotenie) obecnych w niemal wszystkich preparatach multiwitaminowych. Zgadza się – dany suplement faktycznie odznacza się wymienionymi walorami, ale takimi zaletami cha­rakteryzują się też inne dostępne preparaty, które w dodatku by­wają jeszcze znacznie tańsze.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.