Jak ocenić wartość suplementu względem jego ceny

W minionych latach – w ograniczonym stopniu, także obecnie – w sprzedaży wysyłkowej znajdowały się pewne bardzo tanie su­plementy, które jednak miały też o wiele niższą wartość, niż suge­rowały to dołączane do nich ulotki reklamowe. Miejmy nadzieję, że z czasem owa nieuczciwa praktyka zaniknie. Jeżeli cena wyda­je się za niska na dobry produkt, to potraktuj ofertę podejrzliwie. Nie oznacza to oczywiście, że powinieneś przepłacać. Czasami sprzedawcy obniżają okresowo cenę danego produktu w ramach jego promocji. Jeśli marka jest znana, warto skorzystać z okazji; pamiętaj jednak, by następnym razem sprawdzić cenę, bo promo­cja może się skończyć, a cena może znacznie wzrosnąć.

Suplementy, dostępne w handlu detalicznym, mają na ogół zbli­żone ceny. Cena podejrzanie niska każe się domyślać, że dany produkt powstał z surowców marnej jakości lub jego realna war­tość nie odpowiada zapewnieniom wytwórcy. Na przykład synte­tyczna witamina E kosztuje znacznie mniej niźli jej naturalny od­powiednik, ale syntetyczna cząsteczka tej witaminy jest nieco odmienna, zawierając tylko alfa-tokoferol – bez form beta, gam­ma oraz delta, które są w naturalnej mieszance tokoferolowej. Na­leży zwracać szczególną uwagę na tańsze wersje drogich suple­mentów, np. koenzymu Q10; w tym wypadku podejrzanie niska cena oznacza najpewniej, że produkt nie odpowiada wymaganym normom.

Radzę znaleźć wzbudzającą zaufanie firmę wysyłkową, dobry sklep ze zdrową żywnością lub też skontaktować się z lekarzem bądź dietetykiem. Nabywając produkt, warto się upewnić, czy producent cieszy się dobrą opinią. Rozmawiaj ze sprzedawcami, oni bowiem powinni wiedzieć więcej o producentach oferowa­nych przez nich preparatów. Sprawdź też, czy kupowany wyrób nie wywołuje alergii, czy nie zawiera zbytecznych dodatków w rodzaju sztucznych barwników, substancji zapachowych, sło­dzików, wreszcie konserwantów. Nie wszystkie z wymienionych charakteryzują się szkodliwością (niektóre – owszem), jednak ich obecność wskazuje, że to nie jakość odżywcza produktu pozosta­wała w centrum zainteresowania producenta.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.